if dad is a hero,mum is a guardian angel

hi ,

my cheek near my lips get infected few days ago.. from small jerawat, suddenly become bigger n more bigger.. bengkak yg menyakitkan.. makan x lalu.. smua la x slesa.. then pegi jumpa doktor.. dktor mrah, dia ckp "girl please, ur skin is too sensitive.. u should know that.. never pinch ur jerawat again.even the small one.dont think the small 1 cant kill u".

omg..sound serius.. ya la.. ne dktor yg aku buat appointment dr kecik. so dia tau la apa pnyakit aku klemahan aku.. haha .. then dia ckp, " we have tu burst the thing out" and i said " what thing??" he said " nanah la.. kalau tidak kasi keluar,it can be more worst that u can think. danger u know. nnt smpai otak bahaya oo.." then i asked him again, "how??" if i use my hand to pinch it out u gonna die in pain..i will use jarum kasi sedut tu barang"

then my heart beat stopped. OMG!!!!!!!!!! dalam ati laa.. dlm bilik tu, ada mumy.. mumy dgr n mumy balas stiap ptnyaan dktor.. then it started bila aku baring..

aku tgk mumy  tnpa bkata2. mumy mcm paam prasaan aku. then she said " dun wory,sakit sikit ja tu. just pray to God everything will be ok" then aku tnya lagi dktor, "sakit ka?sbab aku x taan sakit ne"
mumy mnyampuk lagi"skjap sja tu b.. jan la ko rsau.. ko ttup sja mata ko.pray"

ok i trust my mum.. aku d suru mnyiring spaya nanah yg kluar nnt x masuk d mulut. so aku bleh nmpk jelas my mum. dia ckp dia mau kluar tp aku ckp jangan. stay ja sbab aku takut.

skali masa jarum tu cucuk tepi bibir, omg.. i can tell u the pain is killing me.. aku tutup mata. air mata aku kluar..macam aku mau tndang tmbuk sja tu doktor sma nurse yg buat aku sakit.. tba2 aku buka mata aku tengok mumy aku.. u know what, dia yg bagi semangat berabis dengan aku tadi, tapi aku tgk dia yg x brani tgk aku dalam kesakitan. aku nampak dia tengok tmpat lain, smbil mulutnya bckp something, tgn genggam.. dia tengah pray.. aku tau dia x sggup tgk aku ksakitan walaupn dia suru aku kuatkan smgt.. d situ,sakit ku mcm kurang. aku kuatkan ati,kuatkn smgt utk cpt baik..

alhamdullillah, thanks to God ne ari ada susut bengkak.. d bagi cuti smggu smpai kering luka dn bgkak.. hope smuanya ok..walaupn nmpk bidak..asal slamat..so guys, just a reminder.. jangan sembrangan picit jerawat..

thanks mumy n i love u so much.. thanks to dady yg ada d srwk jua sbab ari2 kol tnya suda ok ka belum.. 😊

Comments

Popular posts from this blog

M.U.E.T

abang sayang adik ( sad story )